donderdag 30 augustus 2012

Aantrekkelijkheid van Christelijke waarden en normen volgens mij

Ouders kunnen niet goed antwoorden op de vraag : " waarom zijn Christelijke waarden en normen zo aantrekkelijk?". Dus ga ik als leerkracht en persoon zelf eens objectief op zoek naar een antwoord.
Dit zijn tot nu toe mijn bevindingen:

Ik heb eens goed naar de waarden en normen gekeken en dit heb ik ontdekt:

1) Ze zijn duidelijk geformuleerd en specifiek. Bij elke waarde hoort een verhaal of zelfs meerdere, waardoor de waarde nog duidelijker wordt. Specifiek als in 1 woord dat één aspect weergeeft van de daden die als goed beschouwd worden.
(zie waarden en normen van het Chirstelijk geloof op deze webblog)


Als je de waarden en normen bekijkt en onze maatschappij onder de loep neemt :

2) De Christelijke waarden en normen zijn voor een groot deel opgenomen in onze maatschappij zoals in de wetten ( niet stelen, eerlijkheid, ...) . Dit kan ook grote invloed zijn waarom ouders deze toch belangrijk vinden, ze maken deel uit van onze sameneleving en bereidt onze kinderen voor om opgenomen te worden in de maatschappij.



Dit zijn zo wat de 2 redenen die ik kan bedenken en heb gevonden. Deze zijn natuurlijk wel van belang om te weten en zeker een goede reden om te kiezen voor de Christelijke waarden en normen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten